Έναν πλανήτη με δυο ήλιους εντόπισε το διαστημικό σκάφος Kepler της NASA

Η επιστημονική φαντασία επιβεβαιώνεται με μια πρωτοφανή ανακάλυψη στα αστρονομικά χρονικά. Το ερευνητικό διαστημικό σκάφος Kepler της NASA εντόπισε έναν πλανήτη ο οποίος έχει δυο ήλιους,  περιστρέφεται δηλαδή γύρω από δυο άστρα ταυτοχρόνως!

Είναι η πρώτη φορά που ένα τέτοιο φαινόμενο συλλαμβάνεται από ανθρώπινα όργανα. Ο πλανήτης, ο οποίος ονομάζεται Kepler-16b, βρίσκεται σε μια γωνιά του Γαλαξία σε απόσταση 200 ετών φωτός από τη Γη. Υπολογίζεται ότι είναι ένας γίγαντας αερίων με μάζα όσο το ένα τρίτο αυτής του Δία.

Ολοκληρώνει μια πλήρη περιστροφή γύρω από τους δύο ήλιους του σε 229 γήινες ημέρες. Όπως ο πλανήτης του Luke Skywalker στην ταινία «Ο πόλεμος των άστρων» έχει τη σπάνια τύχη να «βλέπει» δυο ανατολές και δυο δύσεις.

Παρ’ όλα αυτά μάλλον κανείς δεν βρίσκεται εκεί για να τις απολαύσει. Σύμφωνα με τους αστρονόμους, επειδή τα δυο άστρα του είναι μικρότερα από τον δικό μας ήλιο και λιγότερο θερμά, η επιφάνεια του Kepler-16b θα πρέπει να είναι παγωμένη. Υπολογίζεται ότι ψύχεται στους -73 ως -101 βαθμούς Κελσίου.

Η απίστευτη ανακάλυψη αποδίδεται στις εξαιρετικές «ικανότητες» του ερευνητικού σκάφους Kepler, το οποίο «συνέλαβε» το σύμπλεγμα των δυο άστρων και του πλανήτη τους μέσα από τις εκλείψεις τους.

«Πρόκειται για μια καταπληκτική μέτρηση από το Kepler. Το πιο συναρπαστικό όμως είναι ότι υπάρχει εκεί έξω ένας πλανήτης που περιστρέφεται γύρω από δυο άστρα» δήλωσε ο Alan Boss του Carnegie Institution, ένας εκ των κύριων συγγραφέων της σχετικής μελέτης που δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση «Science».

Πηγή: ΤΟ ΒΗΜΑ